منو
سبد شما

کیت دیمر 3500 وات 220 ولت

کیت دیمر 3500 وات 220 ولت
کیت دیمر 3500 وات 220 ولت
641,300ریال

کیت دیمر 3500 وات 220 ولت برق شهری شرکت کانون الکترونیک

دیمر در رنج 3000 وات که شرکت سازنده با عنوان کیت دیمر 3500 وات و مناسب برق شهری طراحی کرده است.

دیمر به عنوان کنترلر توان تحویل شده در دستگاه های برقی متاوب AC مانند المنت های حرارتی یا لامپ های روشنایی باعث کنترل گرما یا میزان روشنایی می گردد.

این کیت دیمر از BTA16 به عنوان ترایاک و برد مدار چاپی و ولوم و تعدادی خازن و مقاومت و ترمینال و هیت سینک تشکیل شده است.

کلیه قسمت های این مدار مستقیم و یا غیر مستقیم به برق 220 ولت متصل می باشند.بوسیله این مدار می توان نور لامپ و یا دور موتورهای 220 ولت AC(مانند دریل برقی،کولرو.....)و یا شدت حرارت انواع المنت را کم و یا زیاد نمود.

  • قابلیت استفاده در توان های بالا:

باید توجه داشت که افزایش توان یک مدار دیمر،تنها با افزایش قدرت ترایاک آن ممکن نمی باشد و در توان های بالا مسایلی پیش می آید که موجب اخلال در کار مدار می گردند.

هیت سینک در نظر گرفته شده روی کیت برای این توان حرارتی کوچک بوده و بهتر است از یک هیت سینک بزرگتر استفاده نمایید

  • کاهش نویز مدار:

در همه مدارات دیمر به دلیل تریگر شدن سریع ترایاک،پارازیت نسبتا شدیدی در اطراف تولید می شود که تاثیر آن روی رادیو و بخصوص موج متوسط آن کاملا محسوس می باشد و حتی در بعضی موارد استفاده از رادیو را در نزدیکی یک مدار دیمر در حال کار کردن غیر ممکن می سازد.هر چند در برخی مدارات فیلترهایی برای کاهش این پارازیت در نظر گرفته شده است اما تاثیر این فیلترها اکثرا قطعی نبوده و علاوه بر آن در ساختمان این فیلتر ها از سنف های پر قدرت استفاده شده که هم گران قیمت ب.ده و هم دارای حجم بسیار زیاد می باشند. در این مدار دیمر برای پرهیز از گرانی و بزرگ شدن حجم مدار از به کار بردن سلف صرف نظر شده و تنها از یک خازن به عنوان فیلتر استفاده شده است که تا حد زیادی میزان نویز را کاهش می دهد.

  • حساسیت مدار:

اکثر مدارات دیمر فافد حساسیت لازم می باشند بطوریکه با چرخاندن دسته ولوم آنها ممکن است در محدوده وسیعی از گردش ولوم،توان منتقل شده به مصرف کننده به وجود آید. در طراحی این مدار از مقادیر مناسب استفاده شده است تا این مسئله پیش نیاید.

  • استفاده به عنوان کنترل دور موتور:

در واقع استفاده از دیمر جهت کنترل دور موتور توصیه نمی شود و بهتر است از مدارت مخصوص کنترل دور موتور استفاده گردد. در واقع مدارات دیمر با کاهش سطح توان(ولتاژ) تحویل شده به موتور باعت میشوند که موتور با کشیدن جریان بیشتر آنرا جبران نماید و این میتواند منجر به آسیب دیدن موتور گردد.

ضمن اینکه جریان راه انداز (جریان اولیه) موتور ها حدود 3 الی 5 برابر جریان نامی می باشد. بنابراین لازم است در این موارد توان دیمر 5 برابر توان موتور در نظر گرفته شود

کیت الکترونیکی: شامل یک عدد برد مدارچاپی به همراه قطعات مدار مربوطه و دستورالعمل مونتاژ می باشد

 

 

 

خصوصیات عمومی
کاربری ساخت و تولید|تعمیرات|صنعتی|کنترلر صنعتی
سطح تخصص لازم نیمه حرفه ای|حرفه ای
کشور سازنده ایران
بنچ مارک خوب
استاندارد و تاییده ها ندارد
گارانتی و خدمات پس از فروش خدمات پس از فروش

نظر بدهید

لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا نظر بدهید