منو
سبد شما

پرسش های متداول فروشگاه اینترنتی مکاترونیک

سوالات متداول

لطفا پیش از تماس تلفنی موارد ذیل را مطالعه نمایید، در صورتی که پاسخ سوال خود را مشاهده نکردید سوال خود را ایمیل کنید.

تلفن صرفا جهت رفع مشکلات سایت پیش بینی گردیده است و از طریق چت باکس و ایمیل پاسخگو هستیم.

زمان تحویل سفارش به دو بخش مختلف بستگی دارد و باید جمع دو بخش را در نظر بگیریم:

1) آماده سازی سفارش که در انبار فروشگاه انجام میشود

  • سفارشات تا سه کالا که قبل از ساعت12 ظهر نهایی شده اند- همان روز
  • سفارشات نهایی شده بعد از 12 ظهر- روز کاری بعد
  • سفارشات عمده – لیست بیشتر از سه نوع کالا – در مدت یک روز کاری
  • سفارشات عمده – لیست بیشتر از 20 نوع کالا – در مدت دو روز کاری

2) ارسال سفارش که بستگی به روش حمل داره و در صفحه “شرایط ارسال سفارشات” به تفکیک هر روش توضیح داده شده است – به طور خلاصه:

  • پیک موتوری/اسنپ: حدود سه ساعت (ساعات کاری) و صرفا در شهر قزوین
  • باربری: پایان هر شب به باربری مورد نظر شما تحویل داده میشود
  • تیپاکس: تهران و اردبیل یک روز کاری – سایر شهرها دو روزکاری
  • چاپار: تهران و شهرهای نزدیک یک روز کاری – سایر مراکز استان ها دو روزکاری – شهرستان های دور سه روز کاری
  • پست پیشتاز: اصولا یک الی 3 روز کاری – اما موارد تاخیر تا ده روز هم دارند
  • پست سفارشی: 2 الی 4 روز کاری – اما موارد تاخیر تا ده روز هم دارند
  • ارسال رایگان توسط پست سفارشی: 2 الی 4 روز کاری – اما موارد تاخیر تا ده روز هم دارند
  • ترمینال اتوبوسرانی: متناسب با زمان حرکت اتوبوس از قزوین و رسیدن به شهر مقصد
  • پایانه سواری های بین شهری: متناسب با زمان حرکت تاکسی های سواری از قزوین و رسیدن به شهر مقصد

نکته: وبسایت فروشگاه 24 ساعته و هفت روز هفته امکان ثبت سفارش را دارد ولی آماده سازی و ارسال سفارشات در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی و همچنین خارج از ساعات کاری 8 الی 18 متوقف خواهد شد. بنابراین در شروع هر روز کاری انبار فروشگاه چندین ساعت نسبت به زمان ثبت سفارشات عقب می باشد و سفارشات با توجه به زمان ثبت سفارش به همان ترتیب آماده و بسته بندی می شوند. به ویژه در اولین روز بعد از تعطیلی مانند روزهای شنبه، احتمال تاخیر در آماده سازی سفارشات وجود دارد.

عموما شرکت های پست و چاپار و تیپاکس روز پنج شنبه نیمه تعطیل هستند و سرویس این شرکت ها در این روز نیز دچار مشکلاتی می باشد.

 امکان انجام سفارشات بصورت فورس ماژور / اورژانسی / اضطراری / خارج از برنامه / فقط این دفعه / حضوری میام میخرم و غیره برای این فروشگاه وجود ندارد.

بله، کلیه قیمت ها و موجودی سایت بر اساس تک فروشی به روز هستند. بنابراین نیازی به تماس بابت به روز بودن قیمت ها و وضعیت موجودی کالاها نمی باشد.

در صورتی که کالای مورد نظر خود را در سایت پیدا نمیکنید لطفا از طریق ایمیل یا واتساپ ،مشخصات یا تصویری از آن را ارسال نمایید.

در صورتی که وضعیت موجودی کالای مورد نظر شما “موجود نمی باشد” درج گردیده است، روی دکمه “به من اطلاع بده” در صفحه همان کالا کلیک کنید و با درج شماره موبایل و ایمیل خود به محض موجود شدن برای شما پیامک اطلاع رسانی ارسال میگردد. ثبت این گونه درخواست ها در تسریع فرایند موجود شدن کالا موثر خواهد بود.

در صورتی که کالای مورد نظر شما در سایت موجود است ولی شما قصد خرید بیش از یک عدد از آن کالا را دارید میتوانید سفارش خود را ثبت نمایید. در صورت باز شدن درگاه و دریافت وجه توسط فروشگاه به معنای قطعی بودن سفارش با همان تعداد خواهد بود، در غیر این صورت سفارش را در صفحه تسویه حساب ثبت نموده و منتظر پیامک فروشگاه بابت نتیجه بررسی باشید.  پس از بررسی ، امکان انجام سفارش یا تعداد موجود در انبار را اطلاع میدهیم، نتیجه متعاقبا از طریق پیامک اطلاع رسانی می گردد. این اقلام با این تعداد به مدت یک روز برای مشتری رزرو میگردند و در صورت عدم پیگیری یا عدم تسویه توسط مشتری، سفارش لغو و موجودی کالا به انبار باز میگردد.

بعد از ثبت سفارش در سایت، شماره سفارش شما به صورت پیام کوتاه و ایمیل ارسال میگردد. مراحل بعدی ارسال سفارش نیز به همین طریق اطلاع رسانی خواهد گردید. همچنین با ورود به سایت و در قسمت “تاریخچه سفارشات” میتوانید آخرین وضعیت سفارش را مشاهده نمایید. علاوه بر این از طریق ایمیل فروشگاه نیز پاسخگوی شما در این خصوص خواهیم بود.

ثبت شماره های پیگیری ارسال سفارشات منوط به دریافت قبوض آن از پیک موتوری ارسال کننده به شرکت حمل یا شرکت پست است. بنابراین جهت پیگیری و دریافت شماره پیگیری در روش تیپاکس ،ترمینال و باربری یک روز کاری ، پست پیشتاز دو روز کاری و پست سفارشی 4 روز کاری منتظر بمانید و لطفا از تماس تلفنی پیش از این زمان خودداری نمایید. برای سفارشات عمده یک روز به زمان بالا اضافه نمایید. 

وضعیت سفارش:

معلق: سفارش در دست بررسی توسط فروشگاه جهت امکانسجی انجام سفارش می باشد. سفارشات در این وضعیت میتوانند توسط فروشگاه یا مشتری لغو گردند.

در انتظار پرداخت: شماره کارت به همراه مبلغ فاکتور پیامک گردیده و در انتظار پرداخت توسط مشتری می باشد.موجودی کالاها در این وضعیت به مدت 24 ساعت برای این خرید حفظ شده و در صورت عدم پرداخت در این بازه زمانی،لغو میگردند و لازم است مجددا ثبت سفارش صورت پذیرد.لطفا تا زمان تایید سفارش توسط فروشگاه اقدام به واریز وجه نفرمایید و پس از واریز حتما از طریق ایمیل /واتس اپ/ایتا تصویر فیش واریزی و شناسه سفارش را ارسال نمایید.

اقدام شده: سفارش توسط مشتری پرداخت گردیده و در انتظار واحد اداری(ساعات اداری) جهت انتقال به انبار می باشد.

در دست اقدام: سفارش در انبار و در حین آماده سازی می باشد. این پروسه بین سه ساعت تا یک روز کاری زمان می برد و یا سفارش به شرکت حمل مورد درخواست مشتری ارسال گردیده است ولی ساعت اداری فروشگاه جهت تغییر وضعیت سفارش تمام شده است.

حمل شده: سفارش به شرکت حمل مورد درخواست مشتری ارسال گردیده است. دریافت قبض های پستی (چهار روز) و بارنامه ها (یک روز) زمان میبرد که البته تاخیری هم در دریافت کالا ایجاد نخواهد کرد ،کد رهگیری مرسوله پیامک و ایمیل شده و در تاریخچه سفارش نیز درج میگردد. جهت مشاهده وضعیت مرسوله روی لینک زیر کلیک نمایید.

جهت مشاهده وضعیت مرسوله تحویلی به پست سفارشی / پست پیشتاز / ارسال رایگان کلیک نمایید

جهت مشاهده وضعیت مرسوله تحویلی به شرکت ماهکس کلیک نمایید

جهت مشاهده وضعیت مرسوله تحویلی به شرکت تیپاکس کلیک نمایید

لطفا تصویر فیش واریزی را از طریق واتس اپ ارسال کنید و یا پس از واریز وجه،شماره سفارش خود را به همراه نام و نام خانوادگی، مقدار واریزی و شماره پیگیری توسط ایمیل اطلاع دهید.

آدرس ایمیل : MCLCSHOP@GMAIL.COM 

واتس اپ/ ایتا : 09920831218

 

اصولا در خریدهای آنلاین، مشتریان نگران هستند کالای دریافتی با آنچه در سایت دیده اند متفاوت بوده و کیفیت مورد نظرشان تامین نشود. در این خصوص،در مرحله اول به توضیحاتی که در ذیل هر کالا آمده توجه فرمایید. سعی کردیم از اغراق و ایهام در توضیحات کالا اجتناب نماییم. در مرحله بعد از خصوصیات درج شده برای کالا و سپس از نظرات سایر مشتریان که در این مورد درج شده استفاده نمایید. همچنین تصاویر هر کالا میتواند کمک بسزایی در انتخاب بهتر داشته باشد. در صورتی که موارد فوق نتوانست پاسخگوی نیاز شما باشد میتوانید با ارتباط با همکاران پشتیبانی سایت سوالات خود را مطرح نمایید. مواردی مانند علائم، شماره سریال ها و استاندارهای درج شده بر روی کالای موجود در فروشگاه از رایج ترین سوالات مشتریان در این بخش می باشد. همچنین شما می توانید از نحوه تست محصول پیش از ارسال اطلاع یافته و حتی این تست را مشاهده نمایید. همچنین در صورتی که پارامتر خاصی (مثلا جریان مصرفی) برای شما اهمیت دارد میتوانید قبل از خرید درخواست تست آن را داشته باشید، و یا اگر نمونه قابل قبولی از یک کالا دارید آن را ارسال نمایید تا مطابق نمونه ارسالی شما برایتان فرستاده شود.همکاران ما به عنوان نمایندگان شما در فروشگاه کلیه موارد را بررسی نموده و تلاش خواهند کرد کالایی به دست شما برسد که انتظار آن را داشته اید.

قیمت های درج شده در سایت مربوط به خریدهای موردی و تک فروشی می باشد. در صفحه هر کالا میتوانید قیمت های تخفیف خورده آن را برای تعداد بالاتر مشاهده نمایید.

در صورتی که قصد خرید عمده از یک کالا را دارید لازم است خرید آن را به تعداد مورد نظر ثبت نمایید و در صفجه تسویه حساب روش پرداخت را درخواست پیش فاکتور انتخاب نمایید. در باکس توضیح صفحه تسویه حساب قیمت پیشنهادی خود را درج نموده و یا درج نمایید درخواست بررسی تخفیف دارید. نتیجه  از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین صفحه "دعوت به همکاری" سایت را ملاحظه نمایید. با احراز شرایط میتوانید از تخفیف های ویژه ای برخوردار شوید. در صورت احراز این شرایط ممکن است حتی در خریدهای موردی و تکی نیز مشمول تخفیف ویژه گردید. اولویت فروشگاه ارائه تخفیف به مشتری های دائمی است.

  • برای ساکنین قزوین امکان مراجعه حضوری جهت دریافت سفارش وجود دارد.
  • لطفا خرید را بصورت آنلاین ثبت نمایید.
  • ترجیحا خرید را تسویه نمایید.
  • همکاران فروش پس از ارسال سفارش شما از انبار به دفتر فروشگاه، با شما تماس گرفته و سپس میتوانید جهت دریافت سفارش مراجعه نمایید. ساعت تحویل پیامک میگردد.

 ولی برای سایر شهرها لازم است خرید بصورت اینترنتی ثبت گردد و سفارش توسط مشتری پرداخت گردد.امکان مراجعه حضوری جهت مشاهده و خرید وجود ندارد ولی اگر روی کالایی ابهامی در خرید وجود دارد لطفا از طریق ایمیل اطلاع دهید تا در حد امکان با ارائه مشخصات بیشتر سوال شما را پیش از ثبت خرید برطرف نماییم.

مورد دیگری که برخی مشتریان نیاز دارند؛ بررسی کالا پیش از خرید می باشد. در این گونه موارد میتوانید سفارش خود را بصورت معلق(در صفحه تسویه حساب،گزینه کارت به کارت را انتخاب نمایید) ثبت نموده و سپس از طریق ایمیل یا تلفن ، مورد نیاز به بررسی را در سفارشتان را مطرح نمایید در بسیاری از موارد ممکن است بتوانیم با ارائه توضیحات تکمیلی (مثل سایز و شماره سریال درج شده روی قطعه و امثال آن) ابهام را برطرف نماییم. همچنین ممکن است با هماهنگی مدیریت فروشگاه امکان ارسال و عودت سفارش فراهم باشد(اصولا هزینه رفت و برگشت کالا از هزینه رفت و برگشت مشتری به صرفه تر است) . همچنین امکان درخواست تست مطابق نیاز مشتری نیز وجود دارد و میتوانیم پیش از ارسال کالا آن را مطابق روتین تست شما بررسی و نتیجه را اعلام نماییم.

جهت مشاهده نماد اعتماد فروشگاه اینترنتی مکاترونیک در سایت صنعت معدن و تجارت کلیک نمایید.

جهت مشاهده جواز کسب کار فروشگاه اینترنتی مکاترونیک کلیک نمایید.

معمولا به دو دلیل این اتفاق رخ میدهد:

  1. در ساعت 12 نیمه شب کلیه بانک ها در حال به روز رسانی هستند و از ساعت 23:30 الی 1 بامداد احتمال بروز خطا بیشتر است.
  2. استفاده از فیلترشکن و یا مرورگرهای به روز نشده مخصوصا روی گوشی موبایل، میتواند بازگشت به سایت ها را دچار اختلال کند.

در این حالت از حساب مشتری وجه خرید کسر میگردد ولی انجام عملیات به سایت فروشگاه به درستی اعلام نمیشود. در این حالت در بیشتر مواقع بانک ظرف ۶۰ دقیقه پول را به حساب مشتری برگشت میزند(پیامک ارسال نمی شود و باید حسابتون را بررسی کنید) اگر مبلغ برگشت نخورد با پشتیبانی درگاه تماس بگیرید.

در ۹۹درصد موارد نیازی به تماس نیست و لازم است کمی صبر کنید ولی اگر بعد از یک ساعت وجه عودت نشد با پشتیبانی درگاه بانکی تماس بگیرید.

 

شماره پشتیبانی درگاه بانک ملت :02127312731 به پرداخت بانک ملت