بالا رفتن هزینه های حمل و نقل و هزینه های بسته بندی ، در سال های اخیر یکی از چالش های اصلی خرید و فروش آنلاین محسوب میشوند که قطعا در هزینه تمام شده کالا موثر هستند. برخی فروشگاه ها این هزینه را مستقیما در فاکتور نمایش داده برخی دیگر از فروشگاه ها، این هزینه ها را روی قیمت کالاها اضافه می کنند.
ما در فروشگاه مکاترونیک سعی کردیم با فراهم کردن روش های متنوعتر حمل و نقل، دست مشتریان را در انتخاب روش حمل مناسب باز بگذاریم.
در حال حاضر انتخاب روش ارزانتر یا انتخاب روش سریعتر و با کیفیت بالاتر و یا فعال کردن بیمه نامه روی مرسوله ها به عهده مشتری فروشگاه بوده و طبعا مسئولیت این انتخاب نیز با ایشان است.
به جز هزینه های حمل و نقل، هزینه اقلام بسته بندی، شامل پاکت های حبابدار یا کارتن و نایلن حبابدار و کیسه های پلاستیکی و چسب و کاغذ جهت الصاق آدرس حدود ۵ برابر قیمت دو سال گذشته شده، در صورتی که به دلایل گرانی کالاها، حجم سبدهای خرید کوچکتر و سود آنها پایینتر آمده است.
با توجه به توضیحات بالا، راهکارهایی، برای کاهش هزینه های حمل و نقل وجود دارد که میتوانید در هنگام خرید از مکاترونیک انرا استفاده نمایید.

 

ارسال رایگان
در صورتی که جمع سفارش خود را به عددی بیشتر از یک میلیون تومان برسانید، گزینه حمل ارسال رایگان در صفحه تسویه حساب اضافه شده که با انتخاب آن ، بسته را درب منزل خود و بدون پرداخت وجه اضافه دریافت میکنید.
البته حدود پنج درصد کالاهای فروشگاه باعث غیر فعال شدن این گزینه روی سبد خرید میشوند که در صفحه این کالاها، این مورد درج گردیده است.

 

پست سفارشی
این گزینه که ظاهرا آخرین روزهای عمر خود را تجربه میکند(به گفته اداره پست) ارزانترین روش حمل و نقل در ایران است که اشکال اصلی آن زمان تحویل طولانی می باشد. اگر بتوانید خریدهای خود را زودتر ثبت و نهایی کنید و از فورس شدن آنها جلوگیری نمایید انتخاب این گزینه منجر به کاهش هزینه های حمل شما میگردد

 

ادغام با سفارش قبلی
حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از نهایی کردن و پرداخت سفارش خود در سایت، متوجه فراموش کردن خرید کالایی شده باشید. خرید این یک کالا خارج از سبد قبلی برای شما هزینه های حمل جداگانه ای ایجاد میکند. ولی اگر خریدتان ارسال نشده باشد میتوانید در صفحه تسویه حساب روش حمل ادغام با سفارش قبلی را انتخاب نموده، و در باکس توضیح در صفحه تسویه حساب، شناسه سفارش قبلی را درج کنید. اگر هم نسبت به ارسال سفارش قبلی شک دارید، روش پرداخت کارت به کارت را انتخاب کنید و در باکس توضیح درج کنید اگر سفارش xxxxx ارسال نشده برایم شماره کارت پیامک کنید

 

ادغام با سفارش بعدی
یکی از دغدغه های مشتریان اتمام موجودی یا تغییر قیمت کالای مورد نظرشان تا آماده شدن لیست کامل خریدشان است، در این حالت شما کالای مورد نظر خود را خریداری کنید و گزینه ادغام با سفارش بعدی را انتخاب کنید. حتما در باکس توضیح سفارش بعدی، شناسه این سفارش را جهت ادغام یادآوری کنید.

 

پرداخت دو مرحله ای
گاهی امکان پرداخت نقدی و کامل سفارش برایتان وجود ندارد. از طرفی تا فراهم شدن مبلغ امکان تمام شدن موجودی یا تغییر قیمت وجود دارد، در این حالت، سفارش خود را بصورت معلق(پرداخت کارت به کارت) ثبت نموده و در باکس توضیح در صفحه تسویه حساب، درج نمایید پرداخت دو مرحله ای
برای شما یک سوم مبلغ فاکتور پیامک شده و با پرداخت آن سفارشتان در انبار پردازش و بسته بندی میگردد. و سپس باقی مانده مبلغ برایتان پیامک میشود. هر زمان که آنرا پرداخت کنید(حداکثر ده روز کاری)، سفارشتان که آماده هم شده تحویل شرکت حمل میگردد و سرعت تحویل مخصوصا در سفارشات با تنوع کالای زیاد را خیلی بیشتر می نماید. مستحضر باشید که در این حالت کالاهای سفارش برای شما تهیه و از روند فروش در فروشگاه خارج خواهند شد و امکان کنسلی وجود ندارد. در صورت عدم واریز ظرف ده روز کاری، وجه بیعانه به عنوان خسارت در نظر گرفته می شود.

 

پرداخت علل حساب
مواردی وجود دارند که تعداد مورد نیاز شما از کالای خاصی بیشتر از موجودی انبار است، در صورتی که بخواهید تعدادی را از یک فروشگاه و تعداد دیگری را از فروشگاه های دیگر تهیه نمایید احتمالا باز هم دچار ایجاد هزینه های حمل و نقل خواهید شد. در صورتی که شما تعداد کالایی بیشتر از موجودی انبار به سبد خرید اضافه نمایید امکان ثبت آن سفارش بصورت معلق وجود دارد، یعنی درگاه آنلاین غیر فعال شده و از شما وجهی دریافت نمیگردد. فروشگاه امکان تهیه کسری موجودی را بررسی و نتیجه از طریق پیامک یا تلفن به اطلاع شما میرسد و در صورت تمایل، شماره کارت جهت تسویه حساب خدمتتان پیامک میگردد. برای سفارشات با تنوع اقلام زیاد هم شماره کارت بصورت علل حساب پیامک میگردد تا با واریز مبلغی ، سفارش شما در انبار جمع آوری و به موازات آن عملیات خرید و موجود کردن کسری ها نیز انجام شود. و در نهایت عدد نهایی بر اساس تعداد قابل تهیه خدمتتان پیامک خواهد شد.مستحضر باشید که در این حالت کالاهای سفارش برای شما تهیه و از روند فروش در فروشگاه خارج خواهند شد و امکان کنسلی وجود ندارد. در صورت عدم واریز ظرف ده روز کاری، وجه بیعانه به عنوان خسارت در نظر گرفته می شود.