منو
سبد شما

قیمت و خرید انواع آی سی VOLTAGE REFERENCES

آی سی ولتاژ رفرنس و انواع آن :

ولتاژ رفرنس یک قطعه الکترونیکی است که ولتاژ خروجی ثابتی را صرف نظر از نوسانات منبع تغذیه، بار خروجی، دما، رطوبت و ... ارائه می‌دهد. وظیفه اصلی یک آی سی voltage reference ارائه یک استاندارد ولتاژی ثابت است که سایر اجزای سیستم بتوانند ولتاژ ورودی خود را بر اساس آن اندازه گیری کنند. مبدل های آنالوگ به دیجیتال یا ADC برای عملکرد صحیح به یک ورودی ولتاژ‌ مرجع نیاز دارند. ‌ADC ها ورودی های آنالوگ را به سطوح ولتاژی بین صفر ولت تا حداکثر ولتاژ VREF یا ولتاژ رفرنس تبدیل می‌کنند.

ولتاژ رفرنس ها در دو نوع سری و شنت موجود می‌باشند. ولتاژ رفرنس های شنت برای کار در محدوده مشخصی از جریان ها طراحی شده اند. ولتاژ رفرنس های سری نیز در مدارهایی با تغییرات زیاد در ولتاژ تغذیه یا جریان بار به کار می‌روند.

فاکتورهای مهم در انتخاب آی سی ولتاژ رفرنس :

دقت اولیه و سطح ولتاژ خروجی : اولین مرحله در انتخاب یک آی سی ولتاژ رفرنس، بررسی دقت اولیه و سطح ولتاژ خروجی آن می‌باشد. زیرا VREF حداکثر سطح ولتاژی را که ADC می‌تواند تبدیل کند تعیین می‌کند.

رانش دما : مقدار ولتاژ خروجی یک آی سی ولتاژ رفرنس در دماهای متفاوت دچار تغییرات می‌شود.

پایداری : ولتاژ خروجی آی سی به تدریج و با گذر زمان در اثر مواردی چون تنش های مکانیکی، تغییر در ترکیب عناصر مدار و ... تغییر می‌کند.

به علاوه مواردی چون هیسترزیس حرارتی، نویز ولتاژ، محدوده ولتاژ و جریان تغذیه نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

نمایش 1 تا 2 از 2 (1 صفحه)